niedziela, 2 listopada 2014

Witajcie Kochani Uczniowie!

Kontynuując temat pamięci, mamy dzisiaj specjalnie dla Was przygotowane ćwiczenia, które pomogą Wam ją usprawnić. W realizacji zadań mogą Wam pomóc rodzice lub rodzeństwo.
Zapraszamy !

żródło zdjęcia: www.neurogra.pl


Ćwiczenia pamięci

ZADANIE 1

Przyjrzyj się rysunkowi. Postaraj się zapamiętać jak najwięcej szczegółów.
Masz na to 20 sekund.


Nie zaglądając do rysunku, odpowiedz na pytania.

1.Ile jest budynków na rysunku?
2.Ile flag jest na dachach budynków?
3.W która stronę jedzie samochód?
4.Ile osób jest w samochodzie?
5.W którą stronę „pochyla się” latarnia?
6.Co stoi przed słupem ogłoszeniowym?
7.Jakiego kształtu jest „daszek” słupa?
8.Po której stronie stoi wyższy blok?
9.Jaki wzór mają felgi samochodu?
10.Po której stronie obrazka znajduje się słupek z łańcuchem?


ZADANIE 2
Przeczytaj jednokrotnie na głos poniższe wyrazy, robiąc 3-5 -sekundowe przerwy. Staraj się równocześnie je zapamiętywać.
1. telefon       11. dzbanek
2. krowa        12. małpa
3. lampa        13. latarnia
4. gazeta       14. skarb
5. statek        15. jabłko
6. ZOO         16. clown
7. Pinokio     17. latawiec
8. komputer  18. dinozaur
9. kaloryfer   19. jezioro
10. farby       20. telewizor


Teraz zapisz tyle wyrazów, ile pamiętasz. Spróbuj zachować kolejność.
1.          11.
2.          12.
3.          13.
4.          14.
5.          15.
6.          16.
7.          17.
8.          18.
9.          19.
10.        20.
Sprawdź poprawność odpowiedzi. Zapisz ile ich było.

ZADANIE 3
Postaraj się zapamiętać informacje.
tel. Kasi: 72 833 754 026
tel. do sklepu odzieżowego: 77 328 90 16
nr konta: 1947 8025 3610
data urodzin Marcina: 03.08.1972


Postaraj się uzupełnić informacje.
tel. Kasi: ............................
tel. do .......................: .........................
nr konta: .........................
data urodzin .............: 03.....19...2
Sprawdź poprawność odpowiedzi.


ZADANIE 4
Przeczytaj równoważniki i zdania jednokrotnie. Postaraj się je zapamiętać.
1. Jem smaczne pomarańcze. 6. Pościel łóżko!
2. Stół z pięcioma nogami. 7. Delfiny to ssaki.
3. Milena ogląda film. 8. Uwielbiam zupę pomidorową.
4. Jesienny spacer był bardzo przyjemny. 9. Tomek kupił nowy rower.
5. Wczoraj byłam na basenie. 10.Portugalczycy to łagodny naród.

Teraz zapisz te zdania, które pamiętasz(ważniejszy jest sens niż budowa zdania). Możesz spróbować zachować kolejność.
1.          6.
2.          7.
3.          8.
4.          9.
5.         10.
Sprawdź poprawność odpowiedzi. Zapisz ile ich było.





ZADANIE 5
Postaraj się jak najdokładniej zobaczyć wymienione elementy, a następnie odpowiedz na pytania:

1.Krowa w fioletowe kropki
2.Skacząca litera P
3.Pędzący samochód
4.Duży różowy kubek
5.Lampa w kształcie kuli
6.5 pomarańczowych tulipanów
7.Obrus w owieczki.
8.Dom z okrągłymi oknami
9.Mokry pies
10.Stary bujany fotel






A teraz napisz:
1.Jakiego koloru kropki miała krowa?
2.Jaka litera skakała?
3.Co pędziło?
4.Jaki był kubek?
5.Co miało kształt kuli?
6.Ile było tulipanów i jaki miały kolor?
7.Obrus w …….…?
8.Co było okrągłe?
9.Jaki był pies?
10.Stary ………. ………..?

ZADANIE 6
Postaraj się w ciągu 4 minut wymyślić jak najwięcej skojarzeń do wyrazu DOM



ZADANIE 7
Uruchom wszystkie swoje zmysły i wyobraź sobie jak najdokładniej, ze wszystkimi szczegółami:
Kota
Ogród
Lody truskawkowe
Poniżej opisy, które ułatwią Ci zadanie

KOT
Wyobraź sobie rudego kociaka z zielonymi oczami. Powoli podchodzi do Twoich nóg i zaczyna się ocierać.
Schylasz się, żeby go pogłaskać. Od razu podsuwa łepek. Jego sierść jest miła
w dotyku i miękka.
Usiądź i weź kota na kolana. Poczuj, jaki jest lekki i elastyczny. Układa się wygodnie, a Ty nadal go głaszczesz. Kotek zaczyna cicho mruczeć i lekko wbija pazurki.

OGRÓD
Wyobraź sobie przed sobą stary mur z czerwonej cegły. Jest porośnięty bujnym bluszczem. Dotknij cegieł, liści pnącza… Idziesz wzdłuż muru i widzisz metalową, zardzewiałą furtkę. Otwierasz ją z trudnością, słysząc jak piszczy. Przed Tobą rozpościera się widok na słoneczną „polanę” tajemniczego ogrodu. Jesteś na bosaka i czujesz pod stopami miękką, rozgrzaną promieniami słońca trawę. Słyszysz owady i ptaki, czujesz delikatny wietrzyk na skórze. Podchodzisz do kwitnących krzewów. Zobacz jakiego koloru są kwiaty, powąchaj je. Teraz przechodzi w kierunku drzewa, które rośnie na środku „polanki”. Dotknij jego kory, spójrz w górę… Zobacz jak rozłożystą ma koronę, jak słońce świeci przez zielone liście. Połóż się pod drzewem poczuj delikatną trawę, wietrzyk, promienie słońca… usłysz szelest liści i śpiewanie ptaków. Odpoczywaj…

LODY TRUSKAWKOWE
Wyobraź sobie, że bierzesz do ręki plastykowy pojemnik z lodami truskawkowymi. Jest całkiem spory i wcale nie taki lekki. Poczuj jego chłód
i kropelki wody. Otwórz pojemnik, wsłuchaj się w ten dźwięk. Zobacz jaki kolor mają lody. Powąchaj je.
Weź do ręki łyżkę. Wbij ją w lody, które są miękkie i puszyste. Nabierz niewielką porcję i spróbuj. Poczuj ich smak i chłód na języku, poczuj jak powoli rozpuszczają się w ustach. Czujesz teraz, że są w nich kawałki owoców. Zjedz je. Są pyszne…
Weź jeszcze jedną łyżkę czując, raz jeszcze ich smak, chłód i owoce.



Powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze o obraźliwej treści będą usuwane.